Blåbärsmuffins på g!

Anna Skippers blåbärsmuffins:

Foto: TV4

Antal portioner: 12
Färdigt på: 30 min
Ingredienser

3 ägg
1 dl farinsocker/råsocker
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 tsk bakpulver
1 krm salt
2,5 dl fullkornsmjöl av dinkel
2,5 dl dinkelsikt
1,25 dl gammaldags ekologisk mjölk eller havremjölk
1 dl rapsolja
3-5 dl tinade frysta bär eller färska

Tips

Se fler recept från Du är vad du äter

Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Smörj en muffinsplåt för 12 st muffins.

3. Vispa ägg och socker pösigt.

4. Vispa ner vaniljsocker, bakpulver och salt.

5. Blanda sedan ner dinkelmjölet, mjölk och olja till en jämn smet.

6. Rör därefter försiktigt ned bären.

7. Fördela smeten i muffinsformarna, fyll dem till ungefär 3/4 med smet.

8. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.

Ja det är vad jag ska baka idag :)

.

.

Min syster har åkt iväg på klassresa till Göteborg och jag är

lite avis, dem kommer att besöka Liseberg, äta på

resturang och bara ha jätteroligt!

Jag kommer att sakna henne men det är ändå skönt

att få lite egentid :=)

Jag skulle vilja bussa (?) ner till Italien,

det verkar kul. Snacka om upplevelser

om vi har råd att göra det

i nians klassresa!

M




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0